Ιδιαίτερα θετική είναι η εξαγγελία του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξη Χαρίτση για τη χρηματοδότηση με 3 εκατ. ευρώ του έργου «Αποκατάσταση του κύριου οδικού δικτύου του Ταϋγέτου στο Δήμο Καλαμάτας», που συνδέει τις τοπικές κοινότητες του Ταϋγέτου και συγκεκριμένα στους δρόμους:
Α) Γιαννιτσάνικα – Ελαιοχώρι – Περιβολάκια – Εθνική Οδός ,
Β) Εθνική Οδός – Καρβέλι – Λαδά – Εθνική Οδός ,
Γ) Εθνική Οδός – Νέδουσα – Μαχαλάς – Αλαγονία – Πηγές – Αρτεμισία.
Η δημοτική μας παράταξη είχε αναδείξει την αναγκαιότητα του συγκεκριμένου έργου καθώς αποτελεί προϋπόθεση για την αναστροφή του μαρασμού των χωριών του Ταϋγέτου. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε διοργανώσει και έχουμε συμμετάσχει σε σειρά συσκέψεων με τοπικούς φορείς για την καταγραφή και ιεράρχηση των αναγκών και των προβλημάτων.
Δραματικά ανησυχητική είναι η συρρίκνωση του πληθυσμού των χωριών της Αλαγονίας κατά 49% (1134 κάτοικοι το 2001, 653 κάτοικοι το 2011) καθώς και της τοπικής κοινότητας Ελαιοχωρίου κατά 30% (385 το 2001 και 270 το 2011).
Η περιοχή του μεσσηνιακού Ταϋγέτου έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης αλλά και τεράστια προβλήματα, μεταξύ των οποίων θεωρούμε ότι τα βασικότερα είναι τα ακόλουθα:
1.Το οδικό δίκτυο βρίσκεται είναι επικίνδυνο λόγω πτώσης βράχων επί του οδοστρώματος και κακής συντήρησης. Σαφώς η χρηματοδότηση των 3 εκατομμυρίων ευρώ μπορεί να επιλύσει πολλά από τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί . Παράλληλα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για το αγροτικό οδικό δίκτυο.
2.Το μεγάλο περιβαλλοντικό έγκλημα που έχει διαπραχτεί στην Μαραθόλακκα με το θάψιμο χιλιάδων τόνων απορριμμάτων αποτελεί μια μεγάλη πληγή για τον Ταΰγετο που θα πρέπει όχι μόνο να αποκαταστηθεί πλήρως αλλά και να απορρυπανθεί ουσιαστικά.
3. Μεγάλα εμπόδια για την αγροτική παραγωγή αποτελούν το κακό αγροτικό οδικό δίκτυο και η ανεξέλεγκτη δράση των ελεύθερων βοοειδών τα οποία καταστρέφουν την όποια εναπομένουσα παραγωγή.
4. Η ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής υποβαθμίζεται και είναι χαρακτηριστική η απουσία πολιτιστικής δραστηριότητας στα χωριά του Ταϋγέτου , το δε πολιτιστικό καλοκαίρι του Δήμου Καλαμάτας δεν ανηφορίζει στον Ταΰγετο.
5. Η συγκοινωνία δεν καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες των κατοίκων ενώ είναι ανύπαρκτο κατ’ επανάληψη το τηλεοπτικό σήμα στα χωριά του Ταϋγέτου.
7. Το τουριστικό του Ταϋγέτου με μια σειρά λανθασμένων κινήσεων της δημοτικής αρχής παραμένει κλειστό και αναξιοποίητο ενώ θα πρέπει να συντηρηθεί με την ένταξη σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα πχ Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων (CLLD/ LEADER) . Με το ίδιο πρόγραμμα θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί η δημιουργία περιβαλλοντικού μουσείου στο ημι-ερειπωμένο ξυλοπριστήριο της Αρτεμισίας ενώ θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και το εργοστάσιο πατατόσπορου της Αλαγονίας.
Παράλληλα θα πρέπει να ολοκληρωθεί η συντήρηση της μονής της Σιδηρόπορτας και να διασωθεί το δίτοξο γεφύρι στις κουτσαβίτικες πηγές στο Καρβέλι.
Ο Ταΰγετος έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης που θα βασίζεται στον οικοτουρισμό και την ποιοτική πρωτογενή παραγωγή. Για όλα αυτά σημαντικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει η δημιουργία φορέα διαχείρισης της ανάπτυξης των χωριών του Ταϋγέτου υπό την εποπτεία του Δήμου Καλαμάτας που θα διαμορφώσει ένα συνολικό αναπτυξιακό σχεδιασμό.
Μανώλης Μάκαρης
Επικεφαλής Μείζονος Αντιπολίτευσης
Δήμου Καλαμάτας