Ν. Πατσαρίνος: Η Περιφερειακή Αρχή πρέπει να ξεκαθαρίσει τι θέλει να κάνει με το ΚΤΕΟ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Με αφορμή την εύλογη παρέμβαση του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ, επανήλθε στην ημερήσια διάταξη η λειτουργία του δημόσιου ΚΤΕΟ στη Μεσσήνη. Δυστυχώς όμως οι ανακοινώσεις που ακολούθησαν δεν αναφέρονται στον ρόλο και τον τρόπο λειτουργίας του μοναδικού δημόσιου ΚΤΕΟ που λειτουργεί στην Περιφέρεια, αλλά εξελίχθηκαν σε προσωπικές επιθέσεις και καταλογίστηκαν ιδιοτελείς σκοποί.
Κατ’ αρχάς θεωρούμε ότι στην ανακοίνωση του προέδρου της ΑΔΕΔΥ γίνεται αναφορά σ’ ένα πραγματικό πρόβλημα που πρέπει να λυθεί συνοδευόμενο από τις συνήθεις εκτιμήσεις ενός συνδικαλιστικού οργάνου απέναντι στον εργοδότη του. Οποιαδήποτε προσπάθεια από τους εκπροσώπους της Διοίκησης της Περιφέρειας να στρέψουν το πρόβλημα σε προσωπικές σκοπιμότητες είναι αστοχία και δεν εξυπηρετεί κανέναν και τίποτα. Ίσα – ίσα κρύβει τα πραγματικά προβλήματα, που συνοδεύουν διαχρονικά το δημόσιο ΚΤΕΟ.
Από τότε που λειτούργησε το δημόσιο ΚΤΕΟ, εκτός από το σοβαρό έργο που διετέλεσε, συνοδεύτηκε και με πράξεις που το κατέστησαν δυστυχώς από αγαθό – λειτούργημα σε επιχείρηση, που κάποιοι από τους εμπλεκόμενους (είτε από την διοίκηση είτε από τους εργαζόμενους) ωφελούντο για ιδιοτελείς σκοπούς. «Κουβαλάει» έτσι κι αλλιώς ένα βαρύ – αρνητικό φορτίο από το οποίο πρέπει ν’ απαλλαγεί. Ιδιαίτερα σήμερα που υπάρχουν στην περιοχή μας άλλα 2 ιδιωτικά ΚΤΕΟ πρέπει να συνεχίσει να υφίσταται μπορώντας αφενός να σταθεί στην αγορά και αφετέρου με τις αρχές και τις αξίες της δημόσιας λειτουργίας να διεκδικήσει από την κοινωνία ν’ αξιολογηθεί σαν πρότυπο.
Με την πολιτική κατεύθυνση των προηγούμενων κυβερνήσεων, για αποδυνάμωση του ευρύτερου δημόσιου τομέα υπέρ του ιδιωτικού, συμπορεύτηκε η διοίκηση της Περιφέρειάς μας, με αποτέλεσμα σήμερα να «λειτουργεί» μόνο 1 δημόσιο ΚΤΕΟ (στον νομό μας) στις 5 Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Μέχρι να έλθει το κλείσιμο, η συνήθης μέθοδος είναι η σταδιακή απαξίωση της λειτουργίας του. Έτσι το ΚΤΕΟ στο νομό μας για να πιστοποιηθεί παρέμεινε κλειστό περίπου για 2 χρόνια (τότε «ξεφύτρωσαν» τα ιδιωτικά), 1,5 χρόνο δεν είχε ενταχθεί στα κτίρια της Περιφερειακής Ενότητας για καθαρισμό ενώ τον αύλειο χώρο τον καθάριζε ο Δ. Μεσσήνης. Τώρα για 1 καλώδιο κόστους 2.500 € δεν λειτουργεί από 19/7, ενώ έχουν απομακρυνθεί εργαζόμενοι – ελεγκτές εξειδικευμένοι για ΚΤΕΟ σ’ άλλες ανάγκες και υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Η Περιφερειακή Αρχή πρέπει, σε συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο, να ξεκαθαρίσει τι θέλει να κάνει με το ΚΤΕΟ. Ή το κρατάει στην λειτουργία του και το ενισχύει ή το κλείνει. Να το διατηρεί σε υπολειτουργία και να το απαξιώνει είναι η χειρότερη επιλογή και δεν τιμά κανέναν.
Επειδή πιστεύουμε και στηρίζουμε την ύπαρξη και τη σωστή λειτουργία του δημόσιου ΚΤΕΟ καταθέτουμε τις παρακάτω προτάσεις που πιστεύουμε ότι συμβάλλουν στην αναβάθμιση όλων των ελεγκτικών μηχανισμών (δημόσιου και ιδιωτικών) για τα οχήματα:
– Δημιουργία και λειτουργία μικτών κλιμακίων που θα φροντίζουν για την εφαρμογή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, τόσο στο δημόσιο όσο και στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ που παρατηρούνται φαινόμενα «όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω».
– Ανάδειξη, ενίσχυση και εξεύρεση μέτρων – βοηθημάτων με κοινωνικό πρόσημο που πρέπει να διακατέχει την λειτουργία κάθε δημόσιου οργανισμού (άνεργοι, άποροι, ΑΜΕΑ κ.λπ.).
– Στελέχωση της υπηρεσίας με προϊστάμενο και εξειδικευμένους εργαζόμενους και με εκσυγχρονισμό όλων των υπαρχουσών εγκαταστάσεων του δημόσιου ΚΤΕΟ ώστε να επιτευχθεί η αυτοτελής και πλήρης λειτουργία του. Σκοπός είναι να εξυπηρετούνται οι οδηγοί γρήγορα, σωστά και έγκαιρα. Τα κακά παραδείγματα του παρελθόντος πρέπει να είναι παράδειγμα προς αποφυγή.
– Η επιθεώρηση και το ζύγισμα για τα οχήματα που απαιτείται, να γίνεται συντεταγμένα στο δημόσιο ΚΤΕΟ και όχι σε ιδιωτικές πλάστιγγες, στον δρόμο και μόνο από ένα υπάλληλο.
– Όλα τα οχήματα του ευρύτερου δημόσιου τομέα να εξετάζονται στο δημόσιο ΚΤΕΟ.
– Να εξεταστεί η μείωση των παραβόλων στο δημόσιο ΚΤΕΟ, γεγονός που θα επηρεάσει όπως φάνηκε στο παρελθόν και τα αντίστοιχα στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Η Περιφέρειά μας είναι ψηλά στον δείκτη των τροχαίων ατυχημάτων. Η σωστή λειτουργία του δημόσιου ΚΤΕΟ μπορεί και πρέπει να συμβάλλει καθημερινά στην αξιόπιστη απόδοση των ελεγκτικών μηχανισμών για όλα τα οχήματα, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος των ανθρώπων που τα χρησιμοποιούν.

28/8/2017
Για την «Πελοπόννησος Πρώτα»
Ο επικεφαλής

ΝΙΚΟΣ ΠΑΤΣΑΡΙΝΟΣ