Βόμβα εικονικών τιμολογίων ανοίγει το φάκελο εκβιασμών διαφημιστικών εταιριών…. προς ΜΜΕ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Τον ασκό του Αιόλου για τον τρόπου και τις έκνομες πρακτικές διαφημιστικών εταιριών ανοίγει ο φορολογικός έλεγχος σε μονοπρόσωπη ΕΠΕ με έδρα την οδό Ασκληπιού στο κέντρο της Αθήνας.
Ειδικότερα ο έλεγχος διαπίστωσε ότι έχουν κοπεί τιμολόγια παροχής υπηρεσιών προς Μέσα ενημέρωσης σε ολόκληρη τη χώρα τα οποία χαρακτηρίζονται εικονικά καθώς δεν αντικρίζονται με υπηρεσίες.
Έτσι σωρεία μέσων ενημέρωσης σε όλη την Επικράτεια βρίσκονται αντιμέτωπα με μπαράζ υπέρογκων προστίμων στα οποία η πλειοψηφία τους δεν μπορεί να ανταποκριθεί.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η πέτρα του σκανδάλου είναι διαφημιστική εταιρία με έδρα τον Ταύρο.
Η εν λόγω εταιρία προκειμένου να δώσει διαφημίσεις από πελάτες της στα Μέσα ενημέρωσης εκβίαζε για μεγαλύτερες επιστροφές του ανώτατου προβλεπόμενου από το νόμο ποσοστού.
Με δεδομένο ότι οι επιπλέον επιστροφές υπό τη μορφή επιβράβευσης δεν επιτρέπονται η εν λόγω διαφημιστική φέρεται να έστησε από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 μια εταιρία ονόματι Prosedo μονοπρόσωπη ΕΠΕ η οποία είχε ως μέτοχο μια κυρία εκ Πολωνίας αγνώστων λοιπών στοιχείων.
Η εν λόγω εταιρία έκοβε τιμολόγια παροχής υπηρεσιών σε ΜΜΕ αλλά οι υπηρεσίες δεν… υπήρχαν.
Τα τιμολόγια απλά αποτελούσαν το εργαλείο της επιβράβευσης πάνω από τα όρια που προβλέπει ο νόμος.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι ιδιοκτήτης τηλεοπτικού σταθμού στην Κρήτη μόλις διαπίστωσε ότι κινδυνεύει ο ίδιος να βρεθεί μπλεγμένος σε υπόθεση εικονικών τιμολογίων επιχείρησε να αποκαλύψει την άκρη του νήματος.
Έτσι μετά από γραφολογική εξέταση διαπίστωσε ότι ο… συγγραφέας των… εικονικών τιμολογίων είναι ο επικεφαλής (ιδιοκτήτης εμφανίζεται η σύζυγός του) διαφημιστικής εταιρίας που έχει έδρα στον Ταύρο του Νομού Αττικής.
Πλέον είναι θέμα χρόνου η άσκηση διώξεων του διαφημιστή ο οποίος μάλιστα είναι ιδιαίτερα προβεβλημένος.
Καλά πληροφορημένες αναφέρουν ότι τα ΜΜΕ σε όλη την Ελλάδα έχουν αναστατωθεί από τη συγκεκριμένη εξέλιξη.
Και τούτο διότι ήταν κοινό μυστικό ότι οι επιβραβεύσεις δίνονταν σε… τρίτες εταιρίες και όποιος αρνείτο τίθετο εκτός διαφημιστικής αγοράς.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι ανάλογοι έλεγχοι βρίσκονται σε εξέλιξη και για άλλες εταιρίες γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε χιονοστιβάδα αποκαλύψεων για εκβιαστικές πρακτικές διαφημιστικών εταιριών μέσω παρένθετων νομικών προσώπων σε βάρος Μέσων ενημέρωσης προκειμένου τα τελευταία να εξασφαλίσουν διαφήμιση.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr