Γεραπετρίτης: Ανεξαρτήτως ανθρώπινου λάθους, αν είχαμε πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης η τραγωδία θα είχε αποφευχθεί

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Ανεξαρτήτως των λαθών σε ανθρώπινο επίπεδο, αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί, τόνισε ο υπουργός Επικρατείας – Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, για τον σχεδιασμό και τις παρεμβάσεις που σχεδιάζει η κυβέρνηση για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Είπε ότι ανακύπτουν δύο θέματα: της προσωπικής αναβάθμισης του προσωπικού και των υποδομών. Παραδέχτηκε ότι μειώθηκε το προσωπικό λόγω μνημονίων και λόγω συνταξιοδότησης. Τα τελευταία χρόνια έγινε μια προσπάθεια από την κυβέρνηση κυβέρνηση με την κινητικότητα,αλλά απέφερε μικρό αριθμό προσωπικού (σ.σ. η κινητικότητα ήταν αυτή που έφερε τον συγκεκριμένο σταθμάρχη σε αυτή τη θέση, ενώ δεν θα έπρεπε) …

Ο κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε ότι έχει δρομολογηθεί η πρόσληψη 117 ατόμων ατόμων (υποβλήθησαν 11.000 αιτήσεις και αξιολογούνται τα άτομα) και θα ακολουθήσουν επιπλέον 100 άτομα. Παραδέχθηκε, ακόμα, πως σε ό,τι αφορά τις υποδομές ο σιδηρόδρομος υφίστατο απαξίωση στην Ελλάδα.

Ο υπουργός Επικρατείας – Μεταφορών διαβεβαίωσε, για μια ακόμη φορά, ότι θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς, όπως είπε, η σύμβαση για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των ελληνικών σιδηροδρόμωνΓια τούτο και, όπως έκανε γνωστό, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας Alstom (Γαλλίας). Έδωσε δε, σαφή εντολή για την αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν. Αίτημα στο οποίο η γαλλική εταιρεία επέδειξε πλήρη κατανόηση. Ο υπουργός δεσμεύθηκε εξ άλλου να παρουσιάσει σύντομα το χρονοδιάγραμμα, επίσης ότι ο ίδιος θα βρίσκεται πάνω από την υλοποίηση του έργου.

Η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί είπε ο κ. Γεραπετρίτης. «Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, σε όλους τους Έλληνες πολίτες για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα. Η συγγνώμη είναι εντελώς ειλικρινής, δεν είναι προσχηματική και δεν προσπαθεί να αποσείσει οποιαδήποτε πραγματική ευθύνη», πρόσθεσε.

Όπως εξήγησε, το επόμενο διάστημα θα συγκροτηθεί και η προβλεπόμενη από το νόμο επιτροπή για τη διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος. Η τριμελής επιτροπή που συγκροτήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών θα ασχοληθεί μόνο με τις διοικητικές επισημάνσεις-παραλείψεις.

Επανεκκίνηση σιδηροδρόμου με δύο σταθμάρχες και μείωση μεταφορικού έργου

Για το θέμα της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, ανέφερε πως είναι σημαντικό να μπορέσει να ξεκινήσει εκ νέου, να μην περιμένουμε, δηλαδή, την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης. Όπως εξήγησε, θα πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι στον σιδηρόδρομο.

Ταυτόχρονα, όμως, διευκρίνισε, και έως ότου ολοκληρωθεί η τεχνολογική αναβάθμιση, η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. «Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας» και θα περιλαμβάνει υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης.

Στον σχεδιασμό, όπως ανέφερε, είναι η αύξηση του προϋπολογισμού για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Όπως σημείωσε, πριν το δυστύχημα στα Τέμπη είχε εγγραφεί στο ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης ποσό 185 εκατ. για την αναβάθμιση των δομών.

Επίσης, εξήρε τη στάση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας. Υπογράμμισε, ακόμη, το σκέλος της εκπαίδευσης του προσωπικού. Θα υπάρξει, δε, όπως τόνισε, αυστηρότερο πλαίσιο για τις καταστροφές και κλοπές στο δίκτυο του σιδηροδρόμου.

Προλογίζοντας τον υπουργό Επικρατείας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, απέκλεισε κάθε ιδέα για συγκάλυψη, συμψηφισμό και ανούσια κομματική αντιπαράθεση.

Πηγή: businessnews.gr