Λαβύρινθος ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζομυλος

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Ο Δήμαρχος Μεσσήνης Γ. Τσώνης σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Μεσόγειος στις 8/4/2019 ερωτηθείς για το δρόμο Ριζόμυλος Καλαμάτα είπε ότι θέλει ένα δρόμο ασφαλές με τρεις κάθετους άξονες ένας από τη Μεσσήνη για την Μπούκα ένας προς την Ανάληψη και έναν για την παραλία Βελίκας ακόμα είπε ότι η θέση μου είναι σαφής την έχω καταθέσει και την έχω γράψει.

Δηλαδή τίποτα κοροϊδεύει τους πολίτες και δεν μας λέει ποια είναι η θέση του, αλλά μαγειρεύει το σχέδιο του δρόμου μαζί με το κ. Δέδε.
Από το 2016 συνεχώς με κείμενα μας στον τοπικό τύπο ρωτάμε το Δήμαρχο για τον δρόμο κλειστού τύπου και την παράκαμψη της Μεσσήνης και της Βελίκας και δεν έχουμε πάρει καμία απάντηση.
Σύμφωνα με τον αριθμό πρωτ. 1757/127136/04-01-2018 έγγραφο της Δ/σης Περιβάλλοντος χωροταξίας και κλιματικής Αλλαγής που φέρνει στη δημοσιότητα η περιφερειακή παράταξη Πελοπόννησος οικολογική όσον αφορά τις απόψεις της Υπηρεσίας σχετικά με βελτίωση υφιστάμενου δρόμου τμήματος της εθνικής οδού στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος αναφέρει τα εξής: «Το τρίτο και τέταρτο υπό τμήμα του δρόμου διέρχεται κυρίως από γεωργικές καλλιέργειες.

Η περιοχή μελέτης εμφανίζεται ένα εκτεταμένο πεδινό επίπεδο υψηλής γεωργικής παραγωγικότητας το οποίο χωροθετείται κυρίως στη δυτική πλευρά του Δήμου Καλαμάτας και στη νότια του Δήμου Μεσσήνης. Επιπλέον αναφορικά με τις επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον κατά την κατασκευή του έργου αυτές αναμένονται αρνητικές με αφαίρεση 420.000 m3 φυσικής γης μέρος της οποίας θα χρησιμοποιηθεί για την επένδυση πρανών και την πλήρωση νησίδων δηλαδή μιλάμε για ένα κλειστό δρόμο υπερυψωμένο που θα καταστρέψει την περιοχή της Μεσσήνης και της Ανάληψης ειδικά στη γέφυρα στον ποταμό Μουρτιά όπου είχαμε και τις μεγάλες πλημμύρες το 2016.

Ο Δήμαρχος Μεσσήνης συγκρότησε επιτροπή η οποία θα ενημερωνόταν για το τι προβλέπει η μελέτη η επιτροπή μάλλον είναι ένα προεκλογικό κόλπο του κ. Τσώνη για να συγκροτήσει και να καθησυχάσει τις αντιδράσεις των πολιτών οι οποίες αυξάνονται τώρα που κατάλαβαν οι πολίτες της Μεσσήνης την καταστροφή που θα δημιουργήσει αυτό το σχέδιο του κλειστού δρόμου και την παράκαμψη της Μεσσήνης.

Δημοσιοποιούμε λοιπόν τον αριθμό πρωτοκόλλου όσον αφορά τις απόψεις της Δ/νσης περιβάλλοντος χωροταξίας και κλιματικής αλλαγής για το έργο του κλειστού δρόμου και περιμένουμε το Δήμαρχο Μεσσήνης να πάρει τα έγγραφα που δεν γνωρίζει να τα διαβάσει και να μας απαντήσει. Ο Δήμαρχος Μεσσήνης στη συνέντευξή του ακόμα θεωρεί τον εαυτό του αλάνθαστο ευλογώντας τα γένια του και υπερηφανεύεται για το έργο του. Την Μεσσήνη που θα την καταστήσει κρανίου τόπο με το σχέδιο αυτό δεν το γνωρίζει.

Εμείς δημοσιεύουμε το σχέδιο του δρόμου Ριζόμυλος Καλαμάτας δηλαδή ένα κλειστό δρόμο υπερυψωμένο με παράκαμψη της Μεσσήνης και της Βελίκας το οποίο καταστρέφει τους επαγγελματίες αλλά και τους ιδιοκτήτες που καταστρέφονται οι περιουσίες τους.
Καλούμε όλους τους επαγγελματίες και ιδιοκτήτες της Μεσσήνης να συνταχτούν μαζί μας στον αγώνα εναντίον της καταστροφής της Μεσσήνης από το σχέδιο του υπουργείου και του Δημάρχου Μεσσήνης. Πρέπει λοιπόν όλοι να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι οι πολίτες έχουν δύναμη να πράξουν ανάλογα στις επικείμενες εκλογές του Μαΐου.

Ένας δρόμος με εμπόδιο που δύσκολα ίσως θα ξεπεραστούν μετά την κατάργηση της παραλιακής χάραξης έχουν ανοίξει οι ασκοί του Αιόλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο δρόμος θα γίνει με ΣΔΙΤ όπως ανακοίνωσε η εφημερίδα Ελευθερία το Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019, δηλαδή οι μπουλντόζες θα ξεκινήσουν το 2021 όπως είναι τα σημερινά γεγονότα δηλαδή οι διαδικασίες θα είναι μακριές όπως εκτιμάται από την αρμόδια αρχή με τα λεγόμενα πάντα των υπευθύνων.

Το τμήμα Καλαμάτας – Ριζόμυλος θα είναι 4ιχνος αυτοκινητόδρομος κλειστός με 11 κυκλικούς κόμβους και παραδρόμους όπως το Τσακώνα – Παραδείσια θα έχει πλάτος 17,5 μέτρων και παραδρόμους δεξιά και αριστερά χωρίς κανένας να μπορεί να μπει η να βγει από αυτό τον κλειστό δρόμο. Επίσης γίνεται και η παράκαμψη της Μεσσήνης από τον ποταμό Πάμισο μέχρι την Νεφρολογική κλινική Μεσόγειος. Δηλαδή ο δρόμος αυτός είναι η ταφόπλακα της Μεσσήνης αλλά και των επαγγελματιών και των ιδιοκτητών που οι περιουσίες τους θα καταστραφούν και οι εκατό τουλάχιστον επιχειρήσεις θα βάλουν λουκέτα.

Σε συνέντευξη του στο κανάλι «best» στις 22 Μαΐου του 2018 δηλώνει ότι είναι έτοιμα τα σχέδια και οι μελέτες από το υπουργείο για να έρθει το σχέδιο του δρόμου προς διαβούλευση και ψήφιση από το δημοτικό συμβούλιο Μεσσήνης και Καλαμάτας μέχρι το τέλος του 2018 και θα ξεκινήσει το σχέδιο άμεσα αυτά όμως είναι ανέκδοτα και φαντασίωση που από τα γεγονότα μόνο διαψεύδονται. Εμείς οι επαγγελματίες και οι ιδιοκτήτες αντιδρούμε σφοδρότατα στο σχέδιο του δρόμου της παλιάς χάραξης κλειστού τύπου «Νιου ΤζέρσεΪ» και έχουμε δημοσιεύσει πολλές φορές τις αντιδράσεις για το σχέδιο αυτό της κυβέρνησης και του Μορέα το οποίο είναι ένα σχέδιο πρόχειρο και ανεφάρμοστο λόγω ότι θα συναντήσει σφοδρότατες αντιδράσεις και δεν νοείται σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με 11 κυκλικούς κόμβους.

Αλλά δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες γεωλογικές μελέτες ούτε έχει γίνει αντιπλημμυρική μελέτη ειδικά στον Ποταμό Μουρτιά στο Δ.Δ. Ανάληψης στο οποίο είχαν γίνει σοβαρές πλημμύρες και μεγάλη καταστροφή στις ιδιοκτησίες της περιοχής το 2016. Αυτός λοιπόν δεν είναι ένας γρήγορος και ασφαλής δρόμος όπως λέει σε συνέντευξη του ο δήμαρχος Μεσσήνης αλλά ένα σοκάκι με 11 κυκλικούς κόμβους. Να σημειωθεί ότι τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του δρόμου (σοκάκι) δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί.

Ενημερώνουμε τον Δήμαρχο Μεσσήνης αλλά και το υπουργείο υποδομών ότι θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα νομικά μέσα που μας δίνει ο νόμος για να καταργηθεί αυτό το κατάπτυστο σχέδιο του δρόμου που διαλύει τις επιχειρήσεις μας και τους βάζει λουκέτο καθώς και την απαξίωση των περιουσιών μας. Επίσης ενημερώνουμε τους υπεύθυνους ότι δεν υπάρχει πουθενά στην Ελλάδα εθνική οδός η οποία να έχει γίνει στην παλιά χάραξη και να θεωρείται δρόμος ταχείας κυκλοφορίας. Ας καταλάβουν οι αρμόδιοι ότι ο δρόμος γίνεται μόνο σε καινούρια χάραξη και σύμφωνα με τα δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ισχύουν σε όλη την Ευρώπη.

Εκπρόσωπος Επαγγελματιών
Παναγιώτης Μητσέας
Ευάγγελος Σταματελόπουλος