Ριζόμυλος – Καλαμάτα: Νέες αντιδράσεις από τους επαγγελματίες

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Είναι ένα έργο στο οποίο δεν υπάρχουν τελικές μελέτες για το κόστος του δρόμου αλλά
και για την μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ένα έργο που δεν έχει καμία αναπτυξιακή
αξία γιατί πηγαίνει σε μια χάραξη του 1937 και έχει 13 κυκλικούς κόμβους μέσα σε 16
χιλιόμετρα δηλαδή θα είναι πιο αργός από το σημερινό. Επίσης δεν υπάρχει μελέτη
κοστολόγηση του φαραωνικού αυτού έργου το οποίο θα στοιχίσει πολύ περισσότερα από
τον Παραλιακό, ο οποίος είχε μελέτες και είχε κοστολογηθεί. Στην προτεινόμενη χάραξη του υπουργείου υποδομών δεν υπάρχει πουθενά το κόστος μεταφοράς του αγωγού νερού που υπάρχει δίπλα στο δρόμο ούτε το κόστος μεταφοράς των κολόνων ρεύματος της ΔΕΗ αλλά και των οπτικών ινών που υπάρχουν στο δρόμο. Επίσης οι αποζημιώσεις των ιδιοκτητών θα είναι πολύ μεγαλύτερες.

Ρωτάμε τον κ. Αντώνη Σαμαρά τον κ. Αλέξη Χαρίτση, τον κ. Λαμπρόπουλο, τον κ. Μαντά και τον κ. Χρυσομάλλη, Βουλευτές του νομού μας να μας απαντήσουν

1. Γιατί δεν αντιπαραθέτουν τις δύο μελέτες με τα κόστη τη βελτίωση και αναβάθμιση του υφιστάμενου με παρακάμψεις τις Μεσσήνης και της Βελίκας με την παραλιακή χάραξη. Επίσης γιατί έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι για το έργο αυτό τόσο πρόχειρα. Σύμφωνα με το νόμο 4014 του 2011 δεν νοείται γνωμάτευση ή γνωμοδότηση για μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενός οδικού άξονα χωρίς να γνωρίζουμε το τελικό εύρους κατάληψης της οδού ακόμα στο σχέδιο 3 + 4 της προτεινόμενης μελέτης υπάρχει διαφορά ύψους 5 μέτρων του δρόμου, άρα το σχέδιο έχει γίνει πολύ πρόχειρα χωρίς μελέτη.

2. Το περιφερειακό συμβούλιο Πελοποννήσου αποφάσισε κατά πλειοψηφία να γνωμοδοτήσει θετικά υπό κάποιους παραμέτρους όπως αντιπλημμυρικά έργα διατήρηση σιδηροδρομικής γραμμής κατάργηση διοδίων περιφερειακού, πρόσβαση στη Β.Ι.Π.Ε.

3. Ακόμα να αναφέρουμε και τις παραμέτρους και διορθώσεις και αλλαγές επί της ΜΠΕ που έγιναν και από τα δημοτικά συμβούλια Καλαμάτας και Μεσσήνης σύμφωνα με την ενημέρωση μας μπορείτε να μας απαντήσετε σε εύλογα ερωτήματα μας πως είναι δυνατόν να δημοπρατείται δρόμος ταχείας κυκλοφορίας χωρίς να ξέρουμε το τελικά κόστος του έργου.

4. Οι μετατροπές που έχουν βάλει σαν προϋπόθεση οι δήμαρχοι Μεσσήνης και Καλαμάτας θα υλοποιηθούν ναι ή όχι;

Ενώ ο κ. Μίλτος Χρυσομάλλης είπε ότι η μελέτη είναι παραπλανητική και ανεφάρμοστη αλλά και ελλιπείς το υπουργείο προσπαθεί να φτιάξει αυτό το δρόμο δηλαδή «δρόμο του πουθενά». Ο κύριος Χρυσομάλλης ο οποίος είναι μηχανικός και γνωρίζει από μελέτες και από δρόμους είναι άλλωστε το αντικείμενο της δουλειάς του, κεραυνοβολεί το υπουργείο με ντοκουμέντα για το φαραωνικό σχέδιο αυτό Καλαμάτα – Ριζόμυλος το οποίο στηρίζεται σε χάραξη του 1937. Να σημειώσουμε ακόμα ότι οι βουλευτές Μεσσήνης πρέπει να απαντήσουν για αυτό το δρόμο έχουν γνώση και άποψη, διαφορετικά να μην μιλούν.

Σε ότι μας αφορά:

1. Δεν πρόκειται να συναινέσουμε στον Αποκλεισμό της Μεσσήνης από τη θάλασσα

2. Δεν πρόκειται να συμβάλουμε στην καταστροφή των επιχειρήσεων και την υποβάθμιση περιουσιών συμπολιτών μας

3. Δεν πρόκειται να ανεχτούμε την υποθήκευση της ανάπτυξης μέσα από έναν ιδιότυπο χωροταξικό και συγκοινωνιακό αποκλεισμό και την ανάπτυξη της Μεσσήνης προς τον νότο.
Πρόκειται για σχέδιο που αφορά το τμήμα από τον Πάμισο μέχρι και το Ριζόμυλο παρακάμπτει την Εθνάρχου Μακαρίου στη Μεσσήνη, τη Βελίκα και συναντά την υπάρχουσα
οδό περίπου 2 – 3 χιλιόμετρα μετά τη Μεσσήνη. Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο κλειστού
τύπου με 4 λωρίδες κυκλοφορίας, παραδρόμους, υπερυψωμένες γέφυρες και 12 κυκλικούς
κόμβους σε απόσταση 16 χιλιομέτρων.

Η μελέτη προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, γεννώνται πολλά ερωτήματα και αμφιβολίες για την σκοπιμότητα ενός τέτοιου σχεδίου που βάζει ταφόπλακα στη Μεσσήνη αλλά και στην Ανάληψη. Ο πλήρης αποκλεισμός ιδιοκτητών, υφιστάμενων οικιών, αλλά κυρίως καταστημάτων και εργοστασίων με επακόλουθη ανυπολόγιστη ζημιά ολοκληρωτική καταστροφή των ιδιοκτητών. Η αναποτελεσματικότητα ως προς τον χρόνο διέλευσης δεδομένο ότι θα υπάρχουν σε 16 χιλιόμετρα 13 κυκλικοί κόμβοι και μάλιστα στο κομμάτι του Παμίσου περνούν και οι γραμμές του τρένου μέσα από τους κυκλικούς κόμβους, η προχειρότητα στο μεγαλύτερο βαθμό. Η μη ύπαρξη κάποιας συγκοινωνιακής μελέτης που επιτάσσει την κατασκευή ενός τέτοιου έργου.

Μην ξεχνάτε κύριοι βουλευτές ότι στο δρόμο αυτό υπάρχουν επιχειρήσεις οι οποίες σίγουρα θα κλείσουν αφού ο δρόμος είναι κλειστός με παράδρομους και πολλούς  κυκλικούς κόμβους.

Οι επαγγελματίες
Παναγιώτης Μητσέας
Ευάγγελος Σταματελόπουλος
Νίκος Δ. Βενέρος