Στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης η ΜΠΕ του Καλαμάτα – Ριζόμυλος

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Για περισσότερες από 4 ώρες συνεδρίασε την Πέμπτη το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μεσσήνης με μοναδικό θέμα τη γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου: «Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος». Προς ψήφιση κατατέθηκαν δύο προτάσεις.

Η πρόταση της Δημοτικής Αρχής

  • Μη έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για τη χάραξη που προτείνεται για το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος και
  • κατάθεση 11 προτάσεων – παρεμβάσεων επί της μελέτης, της χάραξης και των τεχνικών χαρακτηριστικών του έργου

1. Μετατόπιση του κόμβου του στρατιωτικού αεροδρομίου της 120 ΠΕΑ στη θέση του υφιστάμενου κόμβου Εισόδου της Μεσσήνης με παράλληλη μετατόπιση της χάραξης του νέου δρόμου βορειότερα στο τμήμα αυτό. Η έναρξη παράκαμψης της πόλης της Μεσσήνης θα ξεκινά από τον υφιστάμενο κόμβο της Μεσσήνης, δυτικά του Παμίσου και θα κατευθύνεται νοτιότερα. Σκοπός μας είναι, ο νέος δρόμος να εφάπτεται με την Μεσσήνη, ώστε να ξαναμπεί η πόλη στο οδικό χάρτη και να είναι φιλική, τουλάχιστον οδικά, για τους επισκέπτες. Ταυτόχρονα, να συνδεθούν οι δημοτικές ενότητες Ιθώμης, όπου ανήκει και η Αρχαία Μεσσήνη, Αριστομένους και Τρικόρφου, άμεσα με το νέο δρόμο.

2. Μετατόπιση του κόμβου εξόδου της Μεσσήνης σε νέα θέση ανατολικά στη χ.θ. 8,70 με παράλληλη μετατόπιση της χάραξης του νέου δρόμου ώστε να συνδεθεί με τον κόμβο αυτό, με σκοπό την αποφυγή των υφιστάμενων κτισμάτων καθώς και τον περιορισμό των ενστάσεων σε αυτή τη περιοχή. Ταυτόχρονα, θα επιτευχθεί και σε αυτή την περίπτωση η γειτνίαση του νέου δρόμου, με την πόλη της Μεσσήνης. Στη συνέχεια η χάραξη της νέας οδού θα ενώνεται, με κατάλληλη διασύνδεση με την υφιστάμενη οδό στη χ.θ. 10.00, ακολουθώντας νοτιότερη κατεύθυνση σε σχέση με τη προτεινόμενη.

3. Αναβάθμιση των παράπλευρων οδών από τη κατηγορία Η2 στην Ε2 (από 4,50 μ. που προβλέπεται στη μελέτη σε 6,50 μ.) στο τμήμα που θα παρακάμπτει τη Μεσσήνη μεταξύ των δυο κόμβων εισόδου και εξόδου, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των παρόδιων επιχειρήσεων και ιδιοκτησιών, λόγω της μεγαλύτερης κυκλοφορίας στη περιοχή. Προτείνεται ταπείνωση της ερυθράς της αρτηρίας στο ελάχιστο δυνατό μεταξύ του κόμβου στη χ.θ. 7,800 και του νέου κόμβου εξόδου της Μεσσήνης και υπόγεια διασύνδεση με τις αγροτικές οδούς. Επιπλέον σε όλο το τμήμα της παράκαμψης προτείνεται αντικατάσταση του τύπου new jersey με νησίδα με κυβόλιθους και κατάλληλο φωτισμό των παράπλευρων οδών.
Επιπλέον, στους δυο κόμβους εισόδου (σημ. 1) και εξόδου (σημ. 2) της Μεσσήνης καθώς και κατά μήκος της οδού στο τμήμα παράκαμψης της Μεσσήνης (σημ. 3), προτείνεται η τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων που θα δίνουν πληροφορίες για την πόλη και θα αναδεικνύουν τη τοπική αγορά της Μεσσήνης.

4. Βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου από τον κόμβο της Μπούκας στη χ.θ. 7,80 μέχρι τη παραλία, με κατασκευή πεζοδρομίων, κατάλληλη διαπλάτυνση, φωτισμό και ποδηλατόδρομο.

5. Πρόβλεψη νέας κάθετης οδού που θα συνδέει τον κόμβο της Ανάληψης με τη παραλία Ανάληψης. Ο δρόμος αυτός θα κατευθύνεται ανατολικά του οικισμού και θα συνδέεται με τον υφιστάμενο δρόμο νοτιότερα.

6. Να εξετασθεί το ενδεχόμενο εναλλακτικής χάραξης της οδού από τον κόμβο της Ανάληψης, νοτιότερα και διασύνδεσή του με την υφιστάμενη οδό στη χ.θ. 13,500 μετατοπίζοντας αντίστοιχα και τον προτεινόμενο κόμβο του Δρακονερίου. Θεωρούμε ότι σε περίπτωση που καταστεί κάτι τέτοιο δυνατό θα λυθούν αυτομάτως ζητήματα που προκύπτουν σε ιδιοκτησίες, όπως και θα επιτευχθεί μια σημαντική βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού.

7. Σύνδεση του κάθετου δρόμου στη θέση της νέας γέφυρας της Βελίκας (χ.θ. 15,900) με τη παραλία, που θα κατευθύνεται νότια κατά μήκος του ποταμού (σε μήκος 400 μ. περίπου) και ύστερα θα ενώνεται με υπάρχουσα οδό. Σε αυτό το σημείο σύνδεσης προτείνεται η κατασκευή κόμβου για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας.

8. Σύνδεση με τον δρόμο προς Νεοχώρι με την κατασκευή οδού που θα παρακάμπτει τη Βελίκα, ξεκινώντας από τον κόμβο στη χ.θ. 15,900. Επιπλέον προτείνεται η κατασκευή κόμβου στο σημείο συμβολής με την υφιστάμενη οδό, ώστε να εξασφαλίζεται η απαραίτητη ασφάλεια της κυκλοφορίας.

9. Κατάργηση της προβλεπόμενης γέφυρας στη χ.θ. 7,300 και αντικατάσταση με κόμβο στο σημείο αυτό, ώστε να επιτύχουμε ακόμα μια σημαντική και εύκολη πρόσβαση προς το παραθαλάσσιο μέτωπο.

10. Πλήρη βελτίωση της Εθνάρχου Μακαρίου, σε όλο το μήκος της, η οποία θα περιλαμβάνει ανάπλαση πεζοδρομίων και κατάλληλο φωτισμό. Στόχος μας είναι να γίνει η είσοδος και η διέλευση της πόλης της Μεσσήνης, απόλυτα φιλική για τον επισκέπτη.

11. Διατήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής ώστε να παραμείνει πλήρως λειτουργική.

Η πρόταση της παράταξης του κ. Τσώνη

  • Δρόμος και μελέτη ως έχει με 3 κάθετους άξονες με σύνδεση μεταξύ τους.

Τελικά υπερψηφίστηκε η πρόταση της δημοτικής αρχής λαμβάνοντας 19 ψήφους υπέρ και 11 κατά.

Η πρόταση της παράταξης του κ. Τσώνη έλαβε 6 ψήφους υπέρ 24 κατά.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος που ψήφισαν ορισμένοι δημοτικοί σύμβουλοι όπως ο Νίκος Χριστοφιλόπουλος εκλεγμένος με τον Γιώργο Αθανασόπουλο που καταψήφισε και τις δύο προτάσεις. Από την πλευρά της παράταξης του κ. Τσώνη καταψήφισαν και τις δύο προτάσεις οι Νίκος Ξενόγιαννης και Κώστας Τσάμης ενώ υπερψήφισαν την πρόταση της Δημοτικής αρχής οι Αθανασόπουλος, Κανελλόπουλος και Τράκας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Παπαδόπουλος Παναγιώτης καταψήφισε την πρόταση της Δημοτικής Αρχής ενώ απέφυγε να απαντήσει όταν ρωτήθηκε για την πρόταση της παράταξης του κ .Τσώνη στην οποία και ανήκει. Σχετικά με τις άλλες δύο παρατάξεις της μειοψηφίας ο Χρήστος Θεοδωρακόπουλος καταψήφισε και τις δύο προτάσεις ενώ ο Γιάννης Λάσκαρης απείχε της ψηφοφορίας.

       

Τέλος ένταση προκλήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο όταν ο κ. Καρνέσης Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών ο οποίος βρισκόταν στην συνεδρίαση απαντώντας στον κ. Θεοδωρακόπουλο ανέφερε ότι οι Έλληνες αγρότες έχουν πάρει κατά κεφαλήν διαχρονικά τα περισσότερα χρήματα από τους υπόλοιπους αγρότες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

     

Ακολουθεί video, το επίμαχο σημείο ξεκινάει στο 3:37:17.