Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι ακόμη δεν έχει δοθεί τελική απάντηση από το ΥΕΝ σχετικά με το αίτημα των πλοιοκτητών για ελαφρά μείωση της επιβεβλημένης σύνθεσης του πληρώματος λόγω εκτέλεσης ημερήσιων πλόων, αλλά οι πλοιοκτήτες είναι αποφασισμένοι οπωσδήποτε να δρομολογήσουν το πλοίο ελπίζοντας ότι θα υπάρξει μία λογική κατανόηση από το αρμόδιο υπουργείο και να μην επαναπαύεται η αρμόδια υπηρεσία στην νιρβάνα και στις ανομολόγητες πιέσεις που δέχεται από τα γνωστά κέντρα της οπισθοδρόμησης
Το «ΙΟΝΙΣ» είναι ένα πλοίο φτιαγμένο από ελληνικά χέρια τη χρυσή εποχή για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, τη δεκαετία του ’70. Η Γέφυρα του πλοίου εντυπωσιάζει ευχάριστα με το μεγάλο ξύλινο τιμόνι και το δεύτερο χειριστήριο που βρίσκεται μπροστά από την κεντρική κονσόλα. Για την εποχή που ναυπηγήθηκε το ΙΟΝΙΣ και μάλιστα από άξια ελληνικά χέρια, η Γέφυρα του πλοίου είναι πλήρως εξοπλισμένη, καθώς διέθετε και διαθέτει κάθε όργανο και βοήθημα για ασφαλή ναυσιπλοϊα.
Με λίγα λόγια το πλοίο ήταν ιδιαίτερα προσεγμένο από την κατασκευή του και παρέμεινε σε άψογη κατάσταση μιας και ευτύχισε να βρεθεί σε μια οικογενειακή εταιρία που το εκτίμησε και το αγάπησε πολύ, με τις σωστές και ιδιαίτερα δαπανηρές μετασκευές και ανακαινίσεις που πραγματοποίησε κατά καιρούς.
Έτσι ήδη παρελήφθη το νέο bow thruster στο πλοίο και θα τοποθετηθεί στην θέση του παλαιού, παίρνοντας όμως κίνηση όχι πια από την shaft generator της μηχανής αλλά από μία πρόσθετη γεννήτρια που αναμένεται να παραληφθεί και να τοποθετηθεί στο πλοίο εντός της εβδομάδος, ανεξαρτοποιώντας τελείως την κίνηση του bow thruster από την λειτουργία της μηχανής. Η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τους 18 κόμβους.
Η μεγάλη αξιοπιστία των συστημάτων που διαθέτει το ΙΟΝΙΣ, σε συνδυασμό με την άψογη συντήρηση που γίνεται, δεν πρόδωσαν ποτέ το σκάφος και έτσι ακόμη και σήμερα δεν έχει να ζηλέψει κάτι σε σχέση με τα σύγχρονα πλοία.
Βαπόρι ιδιαίτερα άνετο για τον επιβάτη και στους εσωτερικούς και στους εξωτερικούς χώρους.
Ανεβαίνοντας από τις σκάλες των επιβατών στο κύριο deck 4, όπου βρίσκονται οι περισσότεροι κοινόχρηστοι εσωτερικοί χώροι του πλοίου, βρισκόμαστε στο μεγάλο πρυμνιό σαλόνι με το μεγάλο κυκλικό bar. Αρκετά είδη καφέ, ροφήματα και άλλα σνακ προσφέρει το μεγάλο bar καθώς και περιοδικά, εφημερίδες και είδη δώρων.
Τραπεζοκαθίσματα γεμίζουν το ήμισυ του χώρου, ενώ τον υπόλοιπο χώρο συμπληρώνουν αναπαυτικοί καναπέδες. Στους τοίχους μεγάλες φωτογραφίες από τον Πειραιά, την Αίγινα αλλά και από άλλα μέρη της Ελλάδας, κοσμούν με τα φωτεινά τους χρώματα τους χώρους, ενώ στις οροφές υπάρχουν αρκετές επίπεδες τηλεοράσεις, κάτι που συναντάμε συχνά σε ταχύπλοα.
Το θερινό/χειμερινό πρωτόκολλο επιβατών του ΙΟΝΙΣ ανέρχεται στους 799 επιβάτες. Οι χώροι του γκαράζ του πλοίου διαθέτουν 180 lanes meters και μπορούν να χωρέσουν συνολικά 170 ΙΧ οχήματα. Αποτελούνται από το κυρίως γκαράζ, ένα υπόγειο και μία ράμπα με 5 πατάρια. Αναλόγως με τον αριθμό των φορτηγών οχημάτων που θα φορτωθούν, αλλάζει και ο αριθμός των ΙΧ οχημάτων στο κυρίως γκαράζ.
Το πλοίο είναι κατηγορίας B’ και τηρεί τη συνθήκη της Στοκχόλμης.
Διαθέτει δύο MES – LSA (γλύστρες) χωρητικότητας 450 ατόμων το καθένα και ένα FRB.Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι το ΙΟΝΙΣ ξεκίνησε να ναυπηγείται το 1968 για λογαριασμό του κ. Δημήτρη Κάπαρη από τη Ζάκυνθο με στόχο να δρομολογηθεί στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος.
Όμως, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπισε η ζακυνθινή οικογένεια το εγχείρημα εγκαταλείφθηκε σύντομα και το πλοίο τελικά ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 1977. Προηγουμένως, όμως, αγοράστηκε από τον ιθακήσιο κ. Νίκο Βλασσόπουλο (ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε.) που έβλεπε την κίνηση στην Κεφαλονιά να αυξάνεται σημαντικά και ο οποίος στη συνέχεια το δρομολόγησε στη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Βαθύ, κόντρα στα νεότευκτα ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ (του Στρίντζη) και ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ (ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΙΘΑΚΗΣ – Ν.Ε.Κ.Ι.) που εκτελούσαν δρομολόγια στην άγονη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα.Το ΙΟΝΙΣ δηλαδή τελικά ναυπηγήθηκε το 1977 στα ναυπηγεία Σάββα στην Ελευσίνα.
Έχει χωρητικότητα 2.963gt (888 dwt), μήκος 96,3 μέτρα, πλάτος 15,02 μέτρα και βύθισμα 4,10 μέτρα. Μεταφέρει 1.031 επιβάτες και 180 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες 6κύλινδρες μηχανές Stork Wartsila συνολικής ιπποδύναμης 8.000 B.H.P. και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 18,5 κόμβων. Το 1979 το καλλίγραμμο ποστάλι εντάσσεται στην Κοινοπραξία Ionian Lines (Στρίντζη-Βλασσόπουλου, Ν.Ε.Κ.Ι.), παραμένοντας στη γραμμή του με προέκταση το Μπρίντιζι της Ιταλίας κάθε 2η ημέρα.
Το 1984 η ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε. χρεοκοπεί, το πλοίο παροπλίζεται και η κοινοπραξία διαλύεται. Την ίδια εποχή, κατάσχεται από την ΕΤΒΑ, δημοπρατείται και αγοράζεται από εταιρεία κινεζικών συμφερόντων. Όμως, η αγάπη του κόσμου και ιδιαίτερα του Δήμου της Ιθάκης θα το σώσουν από την ξενιτιά την τελευταία στιγμή, καθώς η τράπεζα τελικά αποζημίωσε τους αγοραστές και το όμορφο πλοίο παρέμεινε στα ελληνικά νερά.Το 1985 ιδρύεται η Ελληνική Ακτοπλοΐα (Ε.Α.), με σκοπό να βάλει κάτω από την ομπρέλα της όλες τις χρεοκοπημένες ακτοπλοϊκές εταιρείες τα χώρας και το καλλίγραμμο ΙΟΝΙΣ δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη- Αργοστόλι και Πάτρα-Σάμη-Βαθύ.
Την περίοδο 1989-1990 ναυλώνεται στην Seven Islands Lines συμφερόντων Χρήστου Λευκαδίτη και εκτελεί ξανά δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα – Πρίντεζι, μόνο για τη θερινή σαιζόν. Ενώ το 1991 η Ε.Α. διαλύεται και το πλοίο παροπλίζεται συνολικά για 3 χρόνια στο Αργοστόλι και την Ελευσίνα.Το καλοκαίρι του 1993 η ΕΤΒΑ βγάζει ξανά το πλοίο σε δημοπρασία και τελικά αποκτάται από τον κ. Δημήτρη Τυρογαλά από τη Ζάκυνθο.
Την περίοδο 1993-1994 το πλοίο οδηγείται στο Πέραμα όπου κυριολεκτικά μεταμορφώνεται σε ένα υπερσύγχρονο ποστάλι, με δυναμική εξωτερική εμφάνιση και απαλές γραμμές που θυμίζουν υπερπολυτελές γιοτ. Οι καμπίνες κάτω από την ίσαλο γραμμή έδωσαν τη θέση τους σε ένα λειτουργικό και εύχρηστο κατάμπαρο για 20 Ι.Χ., η χωρητικότητα του γκαράζ διπλασιάζεται (από 92 Ι.Χ. σε 180 Ι.Χ.), οι μηχανές και το ξενοδοχείο ανακαινίζονται πλήρως, ενώ ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της γέφυρας εκσυγχρονίζεται. Τον Οκτώβριο του 1994 το πλήρως ανακαινισμένο ποστάλι δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθο.
Στα τέλη του Ιανουαρίου 2015 , το πλοίο ναυλώνεται με option αγοράς στη Leve Ferries (συμφερόντων Λεβεντάκη από την Αίγινα), ενώ στις 19 Φεβρουαρίου 2015 εκτελεί το πρώτο του δοκιμαστικό δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς – Αίγινα – Πόρος, Τη γραμμή αυτή θα εξυπηρετήσει από το Μάρτιο του 2015 μέχρι και το Νοέμβριο του 2016, οπότε και ξέσπασε η σκληρή “διαμάχη” ανάμεσα στους Τυρογαλά-Λεβεντάκη για το πλοίο!
kithiraikanea.blogspot.gr