Επικίνδυνη υποβάθμιση του οδικού τμήματος Τρίοδος – Αμφιθέα –Μάνεσης – Διόδια της 3ης Επαρχιακής Οδού

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Τα τελευταία δέκα χρόνια γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες της σταδιακής εγκατάλειψης από τις απαραίτητες διαδικασίες συντήρησης της 3ης επαρχιακής οδού του Ν. Μεσσηνίας και συγκεκριμένα του οδικού τμήματος Τρίοδος – Διόδια (μήκος 15 Κμ). Το συγκριμένο οδικό τμήμα είναι κομβικής σημασίας καθότι εξυπηρετεί ένα μεγάλο πλήθος κοινοτήτων των πρώην Καποδιστριακών Δήμων Ανδρούσας και Αριστομένη, ενώ συνδεόμενο με τμήμα της 8ης επαρχιακής οδού εξυπηρετεί το σύνολο σχεδόν του πρώην Καποδιστριακού Δήμου Αριστομένη. Η παρατηρούμενη εγκατάλειψη του συγκεκριμένου οδικού τμήματος που οδηγεί σταδιακά στην υποβάθμιση της οδικής πρόσβασης των χωριών που εξυπηρετεί, έχει επιταχυνθεί ραγδαία και σε επικίνδυνο βαθμό μετά από τις πρόσφατες πλημμύρες.

Δε χρειάζεται να αναλύσουμε την κοινωνική – εμπορική – οικονομική  σημασία και το συνεπαγόμενο φορτίο του συγκεκριμένου οδικού τμήματος που παρέχει πρόσβαση με το διοικητικό κέντρο (Μεσσήνη), αλλά και την Καλαμάτα σε περισσότερα από είκοσι (20) χωριά και δέκα (10) αγροτικές επιχειρήσεις και συνεταιρισμούς τοπικών προϊόντων (σύκου, ελιών καλαμών και ελαιολάδου). Θα εστιάσουμε στο βαθμό που η διαφαινόμενη παραίτηση, ακόμα και από τις πιο απλές εργασίες συντήρησης της επαρχιακής οδού, έχει αυξήσει κατακόρυφα την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου οδικού τμήματος, βαθμός που πολλαπλασιάζεται αν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός ότι από αυτόν το δρόμο διέρχεται με δύο δρομολόγια καθημερινά το λεωφορείο της γραμμής του ΚΤΕΛ, που μεταφέρει (εκτός των υπόλοιπων κατοίκων) τους μαθητές του Λυκείου, του Γυμνασίου, του Δημοτικού και τα νήπια προς τα σχολεία του Αριστομένη και του Στρεφίου.

Τα σημεία στα οποία εντοπίζεται κυρίως αυτή η επικινδυνότητα είναι τα εξής:

  1. Παραίτηση από το καθαρισμό των πρανών του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα τα όμβρια ύδατα να κατακλύζουν το οδόστρωμα και να λιμνάζουν δημιουργώντας σημεία «παγίδες», που εντοπίζονται κυρίως μετά από στροφές.
  2. Αγροτικοί χωματόδρομοι σε υψηλότερο επίπεδο από εκείνο της επαρχιακής οδού καταλήγουν με χωμάτινες απολήξεις στο οδόστρωμα της, ώστε ακόμα και μετά από φυσιολογικές βροχοπτώσεις να «κατεβάζουν» λάσπη και μεγάλο όγκο φερτών υλικών, καθιστώντας τα συγκεκριμένα σημεία «παγίδες θανάτου».
  3. Παραίτηση από τη διαγράμμιση του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα οι άκρες του να μην είναι εμφανείς, ειδικά το βράδυ.
  4. Παραίτηση από το σωτήριο για την επαρχιακή οδό τεχνικό έργο της μόρφωσης επενδεδυμένων τάφρων, που είχε ξεκινήσει πριν από τέσσερα χρόνια, κάλυψε αποσπασματικά μικρό μέρος της επαρχιακής οδού και σταμάτησε για άγνωστους λόγους ένα χρόνο μετά.
  5. Το υπόστρωμα του συγκεκριμένου τμήματος της επαρχιακής οδού έχει υποχωρήσει σε τουλάχιστον δύο εμφανή σημεία, απειλώντας και το ίδιο το οδόστρωμα με κατάρρευση.
  6. Οι γέφυρες και οι οδικές διαβάσεις καναλιών και ρεμάτων έχουν υποστεί μεγάλου βαθμού βλάβες από τις φετινές πλημύρες αλλά και από τη φυσιολογική φθορά του χρόνου.

Ως ένδειξη του βαθμού της επικινδυνότητας του συγκεκριμένου τμήματος λάβετε το πλήθος (και τις συνθήκες ανά περίπτωση) των ατυχημάτων που έχουν συμβεί σε αυτό, τα περισσότερα από τα οποία έχουν στοιχίσει τη ζωή αγαπητών μελών της τοπικής μας κοινωνίας και δημόσιων λειτουργών, όπως για παράδειγμα το τελευταίο δυστύχημα που είχαμε το περασμένο φθινόπωρο.

Να σημειωθεί εδώ, ότι με το παρόν έγγραφο, δεν κάνουμε λόγο για την προφανή ανάγκη υλοποίησης νέας οδικής χάραξης. Κάνουμε λόγο για το αυτονόητο, δηλαδή για τη συνέχιση της απλής συντήρησης και για τη βελτίωση του συγκεκριμένου οδικού τμήματος με τα απαραίτητα τεχνικά έργα όπου χρειάζεται, ώστε να καταστεί ασφαλές και προσβάσιμο, σε έναν, πέρα από κάθε αμφιβολία, σημαντικό και απαραίτητο οδικό άξονα που εξυπηρετεί πρώτα από όλα την τοπική μας κοινωνία και έπειτα την οικονομία του νομού μας.

Λαμβάνοντας υπόψη σας τα παραπάνω, σας καλούμε να μας απαντήσετε με έγγραφό σας στις εξής ερωτήσεις:

  1. Πώς αιτιολογείτε τη σημερινή παρατηρούμενη παραίτηση από τις διαδικασίες συντήρησης της 3η επαρχιακής οδού και πιο συγκεκριμένα του οδικού τμήματος Τρίοδος – Διόδια, όταν συγκρίνεται τόσο σε σχέση με προηγούμενα χρονικά διαστήματα όσο και σε σχέση με παρακείμενες επαρχιακές οδούς στο τελευταίο χρονικό διάστημα;
  2. Πόσος καιρός θα χρειαστεί (με ορατό τον κίνδυνο νέων ατυχημάτων) έως ότου διεκπεραιωθούν οι απαιτούμενες εργασίες συντήρησης του συγκεκριμένου οδικού τμήματος, στο βαθμό εκείνο που θα πληροί τις βασικές προδιαγραφές ασφάλειας των επαρχιακών οδών;

Το παρόν συνυπογράφουν οι δημοτικοί σύμβουλοι και οι πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων του Δήμου Μεσσήνης, ως ακολούθως:

 

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι:

                                               Αδαμόπουλος Αριστομένης

                                                           Αλεβίζος Αθανάσιος

                                                     Παναγοπούλου Γεωργία

                                               Παπαγεωργίου Αναστάσιος

Οι Πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων:

 

T.K. Αμφιθέας, Σταθοπούλου Δήμητρα
T.K. Πολυλόφου, Αναστασόπουλος Ευάγγελος
T.K. Αριστομένους[1], Καλογερόπουλος Βασίλειος
T.K. Βουταίνης[2], Αθανασόπουλος Διονύσιος
T.K. Διοδίων, Κουργιαμπλάς Πέτρος
T.K. Κεφαλοβρύσου[3], Μανιάτης         
T.K. Κουτίφαρη, Αθανασόπουλος Νικόλαος
T.K. Μάνεση, Αθανασόπουλος Δημήτριος
T.K. Πλατανόβρυσης, Ξυνός Βασίλειος
T.K. Στέρνας[4], Γιαννόπουλος Παναγιώτης

 

[1] Στην Τοπική Κοινότητα Αριστομένους συμπεριλαμβάνονται οι κοινότητες Σαρακίνας και Χορεύτρας.

[2] Στην Τοπική Κοινότητα Βουταίνης συμπεριλαμβάνονται οι κοινότητες Άνω Βούταινα, Κάτω Βούταινα και Μάκρενα.

[3] Στην Τοπική Κοινότητα Καφαλοβρύσου συμπεριλαμβάνεται η κοινότητα Κουλκάδας.

[4] Στην Τοπική Κοινότητα Στέρνας συμπεριλαμβάνεται η κοινότητα Αετοφωλιάς.